تحلیل بیتکوین دسامبر 2020

تحلیل روزانه بیت کوین دسامبر 2020

تحلیل بیت کوین، در روزهای اخیر شاهد برگشت قیمت بیتکوین به قله‌های سال 2017 بودیم. بسیاری از افراد این رشد قیمت را به دلیل انتخابات آمریکا میدانند. هرچند بسیاری دیگر از افراد این قیمت‌های بیت کوین را کاملا تکنیکالی حساب میکنند.

در این صفحه قصد داریم حرکات بیت کوین را در ماه دسامبر زیر نظر بگیریم و تحلیل کنیم. این صفحه به صورت پی در پی آپدیت خواهد شد.

روش تحلیل ما بر اساس تکنیک آلفا میباشد. در صورتیکه میخواهید درباره این تکنیک بدانید به صفحه درباره آلفا مراجعه کنید.

تحلیل بیت کوین 14 دسامبر احتمال رشد تا 20 هزار دلار

جدیدترین تحلیل که برروی نمودار در روز 15 دسامبر انجام شد، متوجه میشویم قیمت با شکست ترندلاینی که از روی نقاط برخورد آلفا عبور کرده بعد از پولبک زدن به ناحیه حمایتی که با سبز مشخص کردیم به سمت خطوط آلفا میباشد.

باید لحاظ شود مقاومتهای a1 و a2 و a3 از کم به زیاد میباشد. یعنی در صورت تثبیت احتمالی در بالای a1 به احتمال بسیار بالا بیت کوین 20 هزار دلاری را به زودی خواهیم دید.

نگاه ما و تحلیل انجام شده بر روی تایم فریم 4 ساعته بود. شما میتوانید این تحلیل را به صورت لایو در تریدینگ ویو آلفا سی در اینجا مشاهده کنید.

آپدیت 15 دسامبر

بعد از تحلیلی که در روز قبل ارائه شد، بیت کوین اول به a3 جهش پیدا کرد و سپس به محدوده خرید ما برگشت. و این حرکت برای ما کاملا قابل پیش بینی بود.

همانطور که گفته بودیم درجه قدرت خطوط آلفا که مشخص کردیم ،یعنی a1، a2، a3 از کم به زیاد است. و حرکتی که از بیت کوین شاهد بودیم به این صورت بود که a3 شکست به سمت a2 رفت و به سختی آن را شکست , و سپس به a1 رسید. اما مومنتوم به حدی نبود که بتواند آن را هم بشکند و نیاز به برگشت برای ریکاوری داشت.

تایم فریم 2 ساعته

تنها نکته‌ای که باید توجه کرد این است که خرید در نقطه خارج از محدوده سبز برای سرمایه خطرناک میباشد و ریسک است. در صورتی که بیتکوین بتواند چند کندل 4 ساعته در بالای A1 تثبیت بدهد، به احتمال زیاد محدوده O را هم تحت کنترل میگیرد.

تحلیل دامیننس بیت کوین و مسیر حرکتی 16 دسامبر

تحلیل دامیننس بیت کوین، یکی از فاکتورهای مهم برای ترید کردن آلتکوینها میباشد. به طور خلاصه دامیننس به معنی میزان سلطه پذیری بیت کوین بر بازار میباشد. در مواقعی که دامیننس فاز صعودی میگیرد ورود و خرید آلتکوینها پیشنهاد نمیشود.

اما نکته‌ای که بهتر است بدانیم این است که دامیننس به دلیل اینکه ماهیت ریاضی دارد و کمتر وابستگی به انسانها دارد مانند بقیه ارزها تحلیل پذیر نیست. با یک نگاه کوچک به چارت دامیننس به همین نکته میتوان پی برد.

روندهای آن به سرعت تغییر فاز میدهند و از صعودی به نزولی حرکت میکنند. اما با این حال ما سعی میکنیم دامیننس را زیر نظر بگیریم و برای آن تحلیل ارائه دهیم.

تحلیل دامینسن بیت کوین

تحلیل ما برروی تایم فریم 4 ساعته میباشد هرچند برای دامیننس بهتراست به روزانه توجه کنیم. ولی از آنجایی که تصمیم داریم از دامیننس مسیر حرکت امروز بیت کوین را حدس بزنیم استثنا قائل میشویم.

ترند لاینی که برای دامیننس کشیده شده با توجه به خطوط آلفا بوده بنابراین ترندلاین نسبتا قدرتمندی در این تایم فریم محسوب میشود. هرچند ترندلاینهای مهمتری هم در تایم روزانه داریم که در صورت نیاز به آنها هم پرداخته خواهد شد.

از نمودار دامیننس نتیجه‌ی خاصی نمیتوان گرفت جز اینکه در حالت صعودی هستیم و بهتر است از ورود به آلتکوینها صرف نظر کنیم. اما به نظر ما نقطه‌ای که دامیننس احتمالا تغییر فاز دهد بعد از برخورد به محدوده 66 میباشد.

آیا این میتواند دلیلی باشد بر اینکه بیت کوین با حرکتی قدرتمند بازار را به دست میگیرد؟

برای جواب به این سوال بهتر است به نمودار بیت کوین نگاهی بکنیم. ببینیم تحلیل‌های قبلی ما چطور پیش رفت:

نگاهی به چارت بیت کوین 16 دسامبر نتیجه تحلیل قبل

تحلیل بیت کوین16 دسامبر

با نگاه اول به چارت بیت کوین میبینیم خطوط آلفا به خوبی عمل کردند و بیت کوین در محدوده اومگا قرار دارد. ورود در هنگامی که در محدوده اومگا هستیم به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود!

محدوده‌ اومگا میتواند نقطه برگشتی باشد پس ورود در این نقطه ریسک بزرگی به همراه دارد.

حالا با مقایسه میان دامیننس و بیت کوین میتوانیم دو نتیجه بگیریم:

  • بیت کوین با جهش قیمت به صورت شدو از خط نفطه چین اومگا عبور میکند و محدوده 20 و 21 هزار دلار را تاچ میکند ولی برگشته و در بالای محدوده اومگا تثبیت میدهد.
  • قیمت از محدوده اومگا برمیگردد و روند نزولی میشود. این در صورتی است که در چارت دامیننس خط روندی که کشیدیم به سمت پایین شکسته شود.

در صورت بروز هرکدام از حالات باید تحلیل جدیدی را مدنظر قرار داد و چارت را آپدیت کرد.

آپدیت تحلیل بیت کوین 18 و 19 دسامبر

دو روز گذشته روزهایی تاریخی برای بیت کوین بودند. بیت کوین در نهایت 20 هزار دلار را با قدرت بسیار زیادی شکاند و این دقیقا همان حالت اولی بود که در تحلیل قبل گفتیم.

بیت کوین با جهش قیمت از نقطه چین اومگا تحلیل قبل عبود کرد. این حرکت صعودی بیت کوین ادامه داشت. و الان ما یک high تاریخی جدید داریم. در محلی قرار داریم که گذشته زیادی وجود ندارد و مانند جاده‌ای تاریک است و ابزارهای معدودی مانند ابزارهای فیبو و گن تنها ابزارهای کمک کننده هستند. در این مواقع ما باید تمام ابزارها را به کار بگیریم تا حرکت آینده را به درستی حدس بزنیم.

اما نکته مهم این است که در این مواقع سعی کنید سرمایه خود را از بازار دور نگه دارید چرا که طمع و هیجان در بازار به شدت زیاد است و اگر شما تریدر تازه کار باشید ممکن است شما را گمراه کند.

با بررسی هایی که بروی چارت انجام دادیم احساس کردیم روند بیت کوین برای برای چند روز احتمال منفی شدن دارد.

btc-18dec

خطوط نقطه چین فیبو هستند. توچه کنید که از موقعی که فیبوها را شکست هنوز به آنها پولبک خاصی نزده. در این مواقع انتظار برگشت هرچند کوچک قیمت به سمت فیبوها دور از ذهن نیست. اما در چه صورت به فیبوها برنمیگردد؟

در صورتی که از محدوده قرمز به پایین شکسته نشود احتمال حرکت دوباره به سمت بالا هست. ولی اگر بشکند احتمال بسیار زیاد به سمت فیبوها جهش پیدا میکند.

نگاهی به دامیننس بیت کوین در 18 دسامبر

دامیننس بیت کوین تحلیل

تحلیل دامیننس قبلی را اگر نگاه کنید گفته بودیم احتمال پرش به سمت 66 دور از ذهن نیست. اما در حال حاضر از آن هم عبور کرده و حتی در بالای آن تثبیت داده. حدس ما ادامه دوباره قیمت و تاچ شدن مقاومت مشخص شده در 67 است.

در صورتی که این اتفاق بیافتند دو حالت ممکن است برای بیت کوین اتفاق بیافتد:

  1. بازار دوباره با شدت زیاد در اختیار بیت کوین قرار میگیرد و پامپ میشود
  2. بیت کوین میریزدو آلتکوینها را با شدت زیاد با خود به پایین میکشد

طبق نگاهی که به دامیننس و بیتکوین داشتیم مورد دوم محتمل تر میباشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که ما هیچکدام را ضمانت نمیکنیم.

صفحه آپدیت خواهد شد…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا